כשלקוח נכנס לבית עסק כיום, הוא רוצה להרגיש שהוא נכנס למקום מקצועי. התחושה הזו מתקבלת כתוצאה מעיצוב ומיתוג נכון של העסק.

לפיכך רצוי לשמור על סממנים מקובלים בכדי ליצור תחושה של יעד העסק, כגון עמדת מגזינים בכניסה לחדר רופא שיניים, אך המיתוג האישי בעולם תחרותי הוא שעושה את ההבדל וגורם לתחושת ההשקעה של העסק בלקוח ושל ההבנה של צרכיו. לקוח שנכנס לחנות או לעסק שהרשימו אותו, ושהרגיש בהם בנוח – יעביר את המידע הלאה לחבריו. וזה למעשה הפרסום הטוב והוודאי ביותר: אנשים נוטים להאמין להמלצה אישית יותר מלכל פרסומת זרה.


בחלל של עסק קטן אין הרבה אפשרות למשחק, ולכן חייבים למנף כל אמצעי ליצירת אווירה טובה. חשוב שהאווירה תשקף אתכם, ושתשתלבו בה היטב: רק כך תיצרו תחושת אמינות. האם העסק שלכם ואתם רוצים לשדר נועזות או איפוק? מינימליסטיות או פאר? האם אתם חנות המשרתת בני נוער, עורכי דין, קבלני בניין? קהל היעד יקבע ברובו את הסגנון, אך בכל מקרה וגם אם קהל היעד שלכם היפי ו"זרוק" – שמרו פינה שלכם שהיא אלגנטית ומסודרת, בכדי לשדר אמינות, מקצועיות ורצינות ללקוחות.


המשרד ככלי שיווקי: חשוב להשתמש הרבה בלוגו ובצבעיו אך כדאי שהשימוש יהיה סמוי ולא יצור תחושה של פרסומת. מדבקות, מדפים, או שטיחון בצבעי הלוגו ישרתו את המטרה. דלת הכניסה חשובה לכם כדבר שיוצר את הרושם הראשון: רצוי שתהיה בצבעי הלוגו או שתיצור רושם חזק אחר שמאפיין את העסק שלכם.


כמו כן, אל תשכחו שהעסק הוא חלל עבודה! הכניסו אלמנטים ביתיים קטנים כגון פרחים, תמונות משפחתיות ומשהו קטן לאירוח הלקוח – אולי בקבוק שתיה חריפה. אם כל העסק הוא בחדר אחד, צרו בו חללים שונים שאחד מהם הוא חלל העבודה שלכם. אל תהססו להשתמש באלמנטים ביתיים המקשרים את כל השטח כיחידה אחת במקרה הזה, למשל שטיח ביתי גדול או כיסאות אחידים.


מיתוג חללי פנים הינו מקצוע. עכשיו כשכל הדברים הללו מכוונים אתכם, שימוש בבעל מקצוע יכול לתת את הטאץ' הסופי לעסק.